Rippikoulu

Rippikoulu on evankelisluterilaisen kirkon kasteopetusta. Tutustut sen kirkon uskoon, johon sinut kasteessa liitettiin. Rippikoulussa voit pohtia yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita.

Yleensä rippikoulu käydään sinä vuonna, kun täytetään 15 vuotta. Suomalaisten 15-vuotiaiden nuorten rippikoulunkäyntiprosentti on suurempi kuin kirkkoon kuuluvien. Jos olet mennyt 6-vuotiaana kouluun, voit anoa mahdollisuutta käydä rippikoulu 14-vuotiaana samaan aikaan luokkakavereittesi kanssa. Yhtä hyvin voit käydä riparin vuotta myöhemminkin.

Rippikoulun voi käydä omassa seurakunnassa tai jonkin kristillisen järjestön järjestämällä leirillä. Soinissa on vuosittain yksi tai kaksi rippileiriä riippuen ikäluokan koosta.

Tiedustelut: Kirkkoherra 040 547 5470.

Soinin seurakunta -Jumalan asialla ihmisiä varten