Tervetuloa Soinin seurakuntaan

"Sun työhös Jeesus, kutsun sain". (Virsi 254)

Soinin seurakunta, Lapuan hiippakuntaan ja Järvi-Pohjanmaan rovastikuntaan kuuluva pienehkö seurakunta Etelä-Pohjanmaan ja Keski-Suomen rajamailla, on koettanut omalta osaltaan noudattaa näitä Soinissa syntyneen ja kasvaneen lähetyssaarnaaja Heikki Saaren virren sanoja.

Kaikki seurakunnan työ ja toiminta tähtää tähän: uskon syntymiseen, kasvamiseen ja säilymiseen.

Uudessa strategiassa olemme asettaneet mm. seuraavia tavoitteita:

* seurakunnan toiminta on hengellinen tankkauspaikka, jossa on myös tilaa etsiä ja kysellä, sekä vain olla, levätä ja hengähtää

* kaikki, jotka haluavat, voivat toimia aktiivisesti seurakunnassa käyttäen erilaisia lahjojaan yhteisen hyvän lisäämiseksi

* jokainen idea ja toive kuunnellaan sekä lähes kaikkea voidaan kokeilla ainakin kerran

Tervetuloa tutustumaan ja osallistumaan Soinin seurakunnan elämään ja työhön!

Soinin seurakunta on hyvin vahvasti lähetysseurakunta. Ensimmäinen lähettimme Heikki Saari toimi pappina Suomen lähetysseurassa ja teki lähetystyötä Ambomaalla vuosina 1903–1911, 1917–1922, 1924–1931 ja 1933–1947. Hänen jälkeensä on monta soinilaista lähtenyt lähetystyöhön.

Soinin seurakunta - Jumalan asialla ihmisiä varten